Saxat från artikeln:
"Målet är att informationen
ska vara som bäst när trafiken fungerar som sämst. Där är vi inte idag. Endast
en av fyra resenärer uppger sig vara nöjda med informationen vid oplanerade
störningar. Därför har det under de senaste åren vidtagits många aktiviteter
för att förbättra informationen. Verksamheten
med ”gula västar”, där personal på de större stationerna finns på plats för att
ge vägledning, är ett exempel på en pågående insats som skapar trygghet och
tydlighet för resenären."
"Mobiltelefonen är
numera det vanligaste verktyget för skåningen att söka trafikinformation. Idag
kan resenären med en smart mobiltelefon följa uppdaterad information om avgångs- och ankomsttider.
Nu tar vi nästa steg i arbetet med att förbättra informationen till
resenärerna. Inom kort kommer det vara möjligt att abonnera på trafikinformation i mobilen. När
en försening inträffar får resenären en notis med informationen och behöver inte aktivt leta efter trafikinformation. Det
betyder att resenären vid en försening kan planera sin resa på ett helt annat
sätt. För tågresenären kommer dessutom, via en spårangivelse
i resplaneraren, finnas detaljer från vilket spår tåget går ifrån också om det
sker en spårändring."
Vi kommer under de närmaste månaderna kunna presentera flera nya åtgärder för att förbättra trafikinformationen. Vi har stort fokus på frågan. Målet med fler och nöjdare kunder uppnås först då informationen fungerar bra.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar