söndag 28 september 2014

Tack för förtroendet att representera dig i Riksdagen

I veckan räknades de sista rösterna i valet. Jag kandiderade till Riksdagen och till Regionfullmäktige och när personkryssen nu är räknade visar det visar sig att jag är personvald till båda församlingarna (d.v.s. över 5 procentspärren). Det är en positiv överraskning och känns fantastiskt roligt. Jag känner mig hedrad och ödmjuk inför det förtroende som så många personer har visat mig. I valet till riksdagen är det 872 personer som har kryssat just mig.  

Det finns ledamöter som kombinerar uppdraget i Riksdagen med uppdrag på kommunal och regional nivå. Men för egen del tycker jag att det är viktigt att visa respekt för de olika uppdragen och leva upp till de förväntningar som finns på mig kommer jag att avsäga mig uppdraget i Regionfullmäktige. På så sätt kan jag ge allt i min roll som riksdagsledamot och jag står inte i vägen för andra som har kandiderat i valet till regionfullmäktige.

Stort tack till var och en av er som gav mig förtroendet att representera just dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar