tisdag 2 juni 2009

Förtidsröstning och kandidater -det blev ett kryss för Olle Schmidt


Jag borde egentligen ligga nerbäddad på grund av en enveten förkylning, men det finns det inte tid till i dessa valtider. Igår tog jag med familjen och förtidsröstade. Mitt kryss hamnade på Olle Schmidt (Fp). 

Jag har tre skäl till mitt röstande: 
  1. Olle har under de senaste åren arbetat med finansmarknadsfrågor. Mot bakgrund av finanskrisen känns det viktigt att rösta på någon som arbetar för gemensamma och tydliga regelverk på detta område. 
  2. Olle har erfarenheten och kunskapen att få mycket uträttat. Europaparlamentet ställer höga krav på att politikern kan kompromissa och få ansvar för att rapportera i olika frågor. Då är erfarenhet viktigt. 
  3. Olle är skåning. Det känns viktigt att rösta på en person som har förståelse för de speciella omständigheter och problem som finns med att bo i en gränsregion som Öresundsregionen.