tisdag 16 februari 2010

På besök på Consensums vårdgymnasium i Lund



Idag besökte jag Consensums vårdgymnasium i Lund där jag diskuterade politik med eleverna. I vanliga fall när jag
är ute på skolor pratar jag om Region Skåne och Skånes utmaningar, men idag handlade det om allmän politik.
Det var en mycket bra diskussion, eleverna var pålästa och verkligen på hugget.
Som väntat handlade de flesta frågorna om hur vi skapar jobb och hur utbildningen ska bli bättre.
Jag framhöll behovet av lärlingsutbildning, att det ska vara billigare och enklare att starta företag
och att det är viktigt att skolan inte blir en utslagningsskola.

Sedan i måndags kväll har jag en ond axel och jag går runt med en konstant smärta, något som jag
hoppas att eleverna inte märkte, men jag hade bitvis svårt att hantera smärtan och hålla koncentrationen uppe.
Nu hoppas jag att värktabletterna (Ipren) gör nytta.